وبلاگ

فناوری هولوگرام سه بعدی چیست ؟

جذابیت و معرفی هولوگرام‌های سه بعدی چیست؟

هولوگرام سه بعدی چیست؟ هولوگرام سه بعدی درواقع نمایشی است که به صورت معلق دیده می‌شود. این هولوگرام بدون استفاده از عینک مخصوص قابل تشخیص است. هولوگرام‌های سه بعدی بیننده را مجذوب خود می‌کند، اما این جذابیت از کجا می‌آید؟

بیشتر مردم فقط با هولوگرام‌های فیلم‌های هالیوودی آشنا هستند. به ویژه فیلم‌های علمی تخیلی مملو از هولوگرام‌های آینده نگر هستند. بااین‌حال، هولوگرام‌های سه بعدی دیگر تخیلی نیستند، بلکه واقعیت ملموس هستند.

 برچسب هولوگرام سه بعدی  می‌توانند اشیاء و محصولات و تصاویر متحرک را به صورت سه بعدی نمایش دهند. برچسب هولوگرام سه بعدی چیست؟ برچسب‌های هولوگرام سه بعدی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از همه جهات دیده می‌شوند.

هولوگرام سه بعدی می‌تواند نمایش سه بعدی هر جسمی باشد که در آن می‌توانید از اختراع جدید خود رونمایی کنید یا اشیا و تصاویر را طوری طراحی و نمایش دهید که بیننده تصور کند که تصاویر در هوا شناور هستند.

فناوری یا تکنولوژی هولوگرام سه بعدی چیست؟

 

حال که با تعریف هولوگرام سه بعدی چیست آشنا شدین باید بدانیم فناوری هولوگرام سه بعدی چیست؟ فناوری هولوگرام و هولوگرام سه بعدی در مکان‌های مختلف ازجمله همایش‌ها، اجلاس‌ها، دانشگاه‌ها، مؤسسات، سازمان‌ها و شرکت‌ها کاربردهای زیادی دارد. به‌طورکلی می‌توان از این دستگاه برای اهداف تبلیغاتی، بازاریابی، تجاری، اطلاع رسانی، رقابت، برندسازی، تجاری، فرهنگی و کودکان استفاده کرد.

در کسب و کارها برای تمامی مشاغل مناسب و کاربردی است. به‌طورکلی می‌توان گفت که در همه زمینه‌ها و مشاغل کاربرد دارد و در آن زمینه به طرز شگفت انگیزی پیشرفت می‌کند.

فناوری هولوگرام سه بعدی به طور رسمی توسط دانشگاه تگزاس در سال 2005 با قابلیت نمایش آن به عموم اختراع شد. البته قدمت اختراع تکنولوژی هولوگرافی به چندین دهه قبل برمی گردد، اما چند سالی است که می‌توان یکشی را به صورت سه بعدی بدون عینک واقعیت مجازی مشاهده کرد.

 

تعریف  ساده از هولوگرام سه بعدی چیست؟ فناوری ایجاد یک تصویر سه بعدی و شناور از یک چشم است که از هر زاویه‌ای بدون تجهیزات خاصی مانند عینک واقعیت مجازی قابل مشاهده است. ویژگی 360 درجه هولوگرام سه بعدی به این معنی است که وقتی دید کاربر در هر جهت تغییر می‌کند، تصویر شبیه سازی شده زاویه خود را در همان جهت تغییر می‌دهد و به صورت واقعی حرکت می‌کند. همچنین برای آشنایی بیشتر با این فناوری به شما پیشنهاد می‌کنیم ابتدا مقاله هولوگرام چیست را مطالعه کنید.

 

فناوری یا تکنولوژی هولوگرام سه بعدی به تازگی راه خود را به زندگی بازکرده است. پیشرفت در این فناوری به محققان کمک کرده است تا یک قدم به ساخت تصاویر سه بعدی نزدیک شوند. به گفته تیمی از محققان دانشگاه آریزونا، فناوری جدید holography می‌تواند امواج تصویری 360 درجه نزدیک به محور را که هر دو ثانیه یک بار به یک مکان جدید به روز می‌شوند، منتقل کند. محققان خاطرنشان کردند که فناوری جدید که به عنوان تلگراف سه بعدی شناخته می‌شود، کاستی‌های هولوگرام‌های جدید را آشکار می‌کند.

هولوگرام سه بعدی چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

 هولوگرام سه بعدی چیست

 

هولوگرام سه بعدی یک طرح ریزی سه بعدی است که توسط شکست نور ایجاد می‌شود و در فضا شناور می‌شود. برخلاف تلویزیون‌های سه‌بعدی، برنامه‌های کاربردی واقعیت مجازی (VR) یا واقعیت افزوده (AR) هولوگرام‌های سه بعدی را می‌توان برای هرکسی بدون دستگاه‌های اضافی مشاهده کرد.

هولوگرام سه بعدی یک نمایشگر سه بعدی در فضای باز است که برخلاف فیلم‌های معمولی نیازی به عینک خاصی ندارد و بدون آن برای همه قابل مشاهده است. با هولوگرام‌های سه بعدی می‌توان تصاویر، محصولات و اشیاء را در فضای واقعی و متحرک شناور کرد، این فناوری برخلاف فیلم‌های رایج از همه جهات قابل مشاهده است به طوری که با حرکت بیننده در همه جهات، هولوگرام یک تصویر واقعی می‌شود. از بدن شکل گرفته و مشاهده می‌شود.

به‌طورقطع می‌توان گفت یکی از پیشرفته‌ترین فناوری‌های دنیا، فناوری ساخت هولوگرام‌های سه بعدی است. هولوگرام‌های سه بعدی به صاحبان شرکت‌ها و سازمان‌ها این امکان را می‌دهد که برند خود را روی محصولات ثبت کنند و از این طریق اصالت و امنیت محصول را ثابت کنند. درواقع هولوگرام‌های سه بعدی باعث می‌شوند محصولات تقلبی با منشأ شناخته‌شده و خریداران از خرید محصولات تقلبی و غیر اصلی خودداری کنند. با توجه به ویژگی 360 درجه این هولوگرام، زمانی که دید بیننده به هر جهت تغییر می‌کند، تصویر شبیه سازی شده نیز زاویه را در همان جهت تغییر می‌دهد و حرکت آن واقعی است.

 

روش مورداستفاده در هولوگرام‌های سه بعدی انقلاب جدیدی در نمایش محصول ایجاد کرد. محصولات با کیفیت و برندهای مختلف به شکلی خلاقانه برای مشتریان به نمایش گذاشته می‌شوند. بهتر است افکت را با پس زمینه‌های صوتی و جلوه‌های ویژه‌ای که با هولوگرام سه بعدی هماهنگ شده‌اند افزایش دهید تا توجه مشتریان به محصول جلب شود.

 

هدف دانشمندان از ایجاد فناوری هولوگرام سه بعدی چیست؟

دانشمندان سخت تلاش می‌کنند تا فناوری پیشرفته‌ای را ارائه کنند که در بسیاری از زمینه‌ها برای آنها مفید باشد، فناوری هولوگرام سه بعدی یکی از خلاقانه‌ترین راه حل‌ها است. هولوگرام‌ها خارج از دنیای علمی تخیلی و فانتزی هستند. تبدیل شده‌اند و در حال تبدیل شدن به یک ارز مشترک بین لندن و نیویورک، سیدنی و بمبئی، شانگهای و مسکو هستند.

 

نمایش هولوگرام سه بعدی چیست؟

نمایش هولوگرام سه بعدی چیست ؟ در نمایش‌های سه بعدی یک تصویر روی یک چشم و تصویری دیگر روی چشم دیگر ایجاد می‌شود، به همین دلیل افراد در این نوع نمایش از عینک‌های مخصوص استفاده می‌کنند. در هولوگرام‌های معمولی از عینک استفاده نمی‌شود و شکل گیری تصاویر به تعداد دوربین‌ها بستگی دارد. در کنفرانس‌های ویدئویی، افراد روی صندلی می‌نشینند و طرف مقابل را مشاهده می‌کنند و افرادی که پشت سر می‌نشینند، پشت مردم را تماشا می‌کنند.

برای نمایش هولوگرام سه بعدی چه چیزی لازم است؟

  • یک پروژکتور هولوگرام همچنین صفحه نمایش هولوگرام که پروژکتور سه بعدی هولوگرافیک را فعال می‌کند
  • یک محتوای هولوگرام، که امکان نمایش شناور آزاد در فضا را فراهم می‌کند
  • یک محصول یا جزء واقعی که توسط هولوگرام احاطه شده است تا جذابیت نوری کامل شود.

 

آواتار موبایل
Main Menu x
X