وبلاگ

برچسب امنیتی هولوگرام | اشنایی و بررسی بهترین انواع برچسب امنیتی

برچسب امنیتی هولوگرام یا هولوگرام امنیتی چیست؟ یک نشانه تصویر دو بعدی یا سه بعدی هستند که توسط لیزر، نام شرکت‌ها یا لوگوی آن‌ها در لایه‌های دو بعدی یا سه بعدی ایجاد می‌شوند و روشی مطمئن برای تضمین اصالت و منحصر به فرد بودن محصول تا رسیدن به دست مصرف کننده نهایی محسوب می‌شوند. به این ترتیب که هنگام تحویل کالا با دیدن هولوگرام و اطمینان از سالم بودن آن می‌توانید از سالم بودن کالا مطمئن شوید. ما در این مقاله به بررسی انواع هولوگرام امنیتی و ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

برچسب امنیتی هولوگرام

برچسب امنیتی هولوگرام

هولوگرام‌های امنیتی یا همان برچسب امنیتی هولوگرام به دلیل طیف هفت رنگی که دارند، علاوه بر ایجاد امنیت و اصالت برای محصولات شما، ظاهری زیبا و منحصر به فرد ایجاد می‌کنند و به همین دلیل محبوبیت بالایی در بین همگان دارند.

اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم هولوگرام چیست، هولوگرام به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای ایجاد امنیت اسناد و برنامه امنیتی در کارهای تجاری و دولتی محسوب می‌شود. هولوگرام در اسناد، اوراق، پول و کارت شناسایی افراد وجود دارد. ویژگی مهم هولوگرام‌ها که از جعل جلوگیری می‌کند این است که این قابلیت را دارد که اطلاعات و عکس‌ها را قابل مشاهده و نامرئی کند.

ویژگی‌های برچسب‌های هولوگرام امنیتی

  • اولین و مهمترین ویژگی این نوع هولوگرام امنیت و هویت آن است. به طوری که به هیچ وجه نمی‌توانید آن را کپی یا جعل کنید.
  • هولوگرام‌ها را نمی‌توان از یک محصول حذف کرد و به اصطلاح تقلبی نامیده می‌شود؛ زیرا هولوگرام‌ها بسته به نوعشان یا خرد می‌شوند یا ردپایی از خود به جای می‌گذارند.
  • برچسب‌های هولوگرام در برابر محیط، آب و دما بسیار مقاوم هستند. حتی با استفاده از روش‌هایی مانند گرما، بخار و غیره نمی‌توان آن را از محصولی به محصول دیگر منتقل کرد.
  • امکان تولید در سایزها و طرح‌های مختلف
  • این هولوگرام‌ها با جعل و کلاهبرداری برخورد می‌کنند.
  • قابل استفاده و نصب بر روی انواع کالاها هستند.
  • ظاهر بسته بندی را بهبود می‌بخشند و آگاهی از برند را افزایش می‌دهند.

احراز هویت آسان از طریق هولوگرام امنیتی

انواع برچسب هولوگرام‌ امنیتی

انواع برچسب هولوگرام‌های امنیتی

آن دسته از برچسب‌های هولوگرام امنیتی که به صورت سفارشی در بازار موجود هستند و محبوب‌ترین هستند به شرح زیر است:

هولوگرام آماده یا عمومی

برچسب هولوگرام آماده یک برچسب نسبتاً ارزان قیمت است که عبارتی مانند Original روی آن چاپ شده و با آرم شرکت شخصی سازی شده است. اگر برای تمایز محصولات خود به علامتی نیاز دارید، اما فاکتور امنیتی برای شما چندان مهم نیست، استفاده از هولوگرام آماده (orginal hologram) راه حلی مقرون به صرفه است.

لیبل های گچی یا تخریب شونده

از جمله برچسب‌های امنیتی هولوگرام دیگری که می‌توان در دسته هولوگرام‌ها قرار داد، برچسب‌های گچی یا قابل تخریب هستند که به هیچ وجه از روی سطح بلند نمی‌شوند و تنها در صورت دستکاری خرد و تکه تکه می‌شوند.

 هولوگرام دو بعدی

هولوگرام دو بعدی نیز کاربردهای زیادی برای محافظت از محصول دارد. در این هولوگرام می‌توان بر روی لیبل متن نیز اضافه کرد تا برند موردنظر راحت‌تر شناسایی شود؛ اما این برچسب امنیت هولوگرام سه بعدی را نیز ندارد.

 هولوگرام سه بعدی

بالاترین سطح امنیت در انواع هولوگرام، نوع سه بعدی آن است.

هولوگرام‌های سه بعدی امنیتی به دودسته زیر تقسیم می‌شوند:

هولوگرام سه بعدی عمومیهولوگرام سه بعدی اختصاصی
چاپ این نوع هولوگرام با کلیشه انجام می‌شودچاپ این نوع هولوگرام با لیزر است

هولوگرام‌های سه بعدی عمومی و هولوگرام های سه بعدی اختصاصی ازنظر نوع کاغذ و میزان تأثیر و اثرگذاری تفاوتی ندارند و تفاوت آن‌ها در نوع چاپشان است.

اما سؤالی که برایمان پیش می‌آید این است که چرا هولوگرام سه بعدی را نمی‌توان جعل کرد؟

دلایلی که هولوگرام سه بعدی را ضد جعل می‌کند چیست؟

قبل از هر چیز باید بدانیم که برای سفارش هولوگرام سه بعدی احراز هویت شرکت یا شخص حقوقی الزامی است و لوگوی شرکت با تمام مشخصات لازم در وزارت صمت ثبت می‌شود و هیچ شرکت دیگری یا شخص حقوقی نمی‌تواند درخواست چاپ هولوگرام با این لوگو را داشته باشد.

  • هولوگرام (دوبعدی و سه بعدی) با چاپ لیزری و توسط دستگاه‌های پیشرفته چاپ تولید می‌شود و این لیبل با روش‌های مرسوم مانند چاپ افست یا دیجیتال قابل تولید نیست.

  • هولوگرام به خصوص نوع سه بعدی آن حاصل تخلخل تصاویر مختلف است به طوری که از هر زاویه دید متفاوتی دارد و جعل آن نیازمند دانش تخصصی بالا و مواد اولیه مرغوب و دقت فوق العاده بالا می‌باشد.

  • این موارد در کنار هزینه بالای جعل عملاً دلیل اقتصادی برای کپی برداری ندارند و همین امر باعث می‌شود که حتی این افراد از خیر جعل هولوگرام‌های ساده نیز بگذرند.

روش‌های چاپ هولوگرام امنیتی

چاپ افست

این نوع چاپ به دلیل ماهیت غیرمستقیم خود می‌تواند جزئیات ریزتر و واضح‌تری را بر روی سند اعمال کند؛ اما چون مسطح است، نمی‌تواند حجم زیادی از مرکب را حمل و منتقل کند. به عنوان مثال برای جوهر ترموکرومیک، جوهر باید در حجم زیادی چاپ شود تا این جوهر بتواند نقش خود را ازنظر ایمنی و امنیت به طور کامل ایفا کند. این نوع چاپ توصیه نمی‌شود. این نکته مهم را همیشه در نظر داشته باشید، افست مورداستفاده در چاپ امنیتی با دو تکنیک انجام می‌شود، این دو تکنیک شامل افست خیس یا افست WET Offset که به آن افست معمولی و رایج می گویند و افست خشک یا افست بدون آب Waterless Offset می‌باشد که هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند.

چاپ فلکسو

چاپ فلکسو نوعی چاپ برجسته و مستقیم محسوب می‌شود. جنس کلیشه پلاستیکی است و طول عمر و دوام بالایی دارد. شابلون جسمی است که جوهر را از استوانه آنیلوکس گرفته و تحت فشار سیلندر مستقیماً روی سطح چاپ شده منتقل می‌کند. این نوع چاپ در ابتدا از کیفیت قابل قبولی برخوردار نبود، اما با پیشرفت روزافزون تکنولوژی، کیفیت، دقت و ظرافت این چاپ به طور محسوس و چشمگیری افزایش یافت و در حال پیشرفت و ارتقاء است. اگر از شما سؤال شد که مهم‌ترین ویژگی چاپ فلکسو چیست، می‌توانید به قابلیت آن در چاپ بر روی سطوح مختلف پلاستیکی و پلیمری انعطاف پذیر اشاره کنید.

چاپ سیلک

کلیشه این نوع چاپ مانند شابلون عمل می‌کند که می‌تواند حجم زیادی از جوهر را روی سطح چاپی ایجاد کند. چاپ سیلک به صورت چرخشی و تخت قابل استفاده است و حوزه صنعتی از سیستم دوار آن استفاده می‌کند.

چاپ خاتم

این نوع چاپ به صورت توخالی بوده و طرح موردنظر به روش‌های مختلف بر روی استوانه حک می‌شود. طرحی که به صورت خطی حکاکی می‌شود روی استوانه قابل اجراست، حکاکی با دقت بسیار بالایی انجام می‌شود و استوانه حکاکی شده با فشار بسیار بالا روی سطح چاپ شده انجام می‌شود. مزیت مهم این تکنیک چاپ حجم بالایی از جوهر به گونه‌ای است که قابل تکثیر نیست و در مقیاس میکرونی است. اطلاعات متغیر آن مانند شماره سریال، انواع کدها توسط دستگاه شماره گذاری و دستگاه دیجیتال صورت می‌گیرد.

تأثیر برچسب‌ امنیتی هولوگرام بر محصولات

تأثیر برچسب امنیتی هولوگرام بر روی محصولات بر کسی پنهان نیست و محصولات زیادی هستند که نیاز به برچسب و هولوگرام دارند و تعداد کاربردهایی که این برچسب های امنیتی هولوگرام دارند بی پایان است. برچسب‌ها فقط برای اطلاع رسانی و اطلاع خریدار در مورد اقلام، مواد یا عناصر مختلف مورداستفاده قرار نمی‌گیرند. برچسب‌ها و استیکرها و حتی هولوگرام‌ها به عنوان روشی مؤثر برای تبلیغ، معرفی، هشدار، اطلاع رسانی، ایمن سازی و اعتبارسنجی و موارد دیگر استفاده می‌شوند. از برچسب‌ امنیتی هولوگرام برای تبلیغات و اطلاع رسانی در مورد مواد و فروش محصولات استفاده می‌شود. برچسب‌های ضد سرقت و بسته بندی محصولات دو عامل اساسی متمایز کننده در محصولات هستند.

به عنوان مثال، وقتی به قصد خرید به فروشگاه یا فروشگاهی می‌روید، چه چیزی باعث می‌شود محصولی را از قفسه فروشگاه بردارید یا محصول دیگری را انتخاب کنید؟ اغلب، برچسب روی محصول بر قضاوت و تصمیم شما برای انتخاب و خرید محصول تأثیر می‌گذارد. امروزه برچسب امنیتی هولوگرام به روش‌های مختلف ساخته و تولید می‌شوند و ظاهر متفاوتی دارند. انتخاب‌های زیادی برای برچسب‌ها وجود دارد. هر چیزی از متن سفید ساده گرفته تا رنگ‌های هولوگرافی روشن روی برچسب‌ها برای جذب مشتری و مردم استفاده می‌شود.

آواتار موبایل
Main Menu x
X